BFR (Battle Frame Robotics)

 

BFR boli uvedené ako súčasť PlanetSide AfterShock (resp. rozširenia Core Combat), poznáme ich aj pod označením Mechy (Mech Warrior a spol.). Ide o bojové roboty s voliteľným vybavením ako zbrane, štíty, druhý strelec a pod. Každé z troch impérií má k dispozícii jeden jeden druh BFR. Ako už býva v PlanetSide zvykom každé impérium má svoje charakteristické zbrane a samozrejme sú k dispozícii aj zbrane spoločné pre všetky impéria.

 

Pre väčšinu zbraní a vozidiel v PlaneSide stačí ak si zvolíte príslušný certifikát, pre BFR to však znamená len začiatok. Každý BFR pilot sa musí zosynchronizovať (imprint) s Jadrom (Core). Nato je potrebné nejakú dobu bojovať v jaskyniach, dobiť určité množstvo základní a zabiť špecifický počet nepriateľov v jaskyniach a na záver vojsť do Jadra (energetický lúč v strede každej jaskne). Tým získate k dispozícii štandardnú verziu BFR. Na získanie ostatných modelov je potrebné najprv získať vyznamenanie (Merit Commenation), ktoré získate po zabití 100 nepriateľov v štandardnom BFR.

 

 

Základný certifikát pre BFR zahŕňa len protitankové zbrane. Protipechotné e protiletecké zbrane vyžadujú osobitné certifikáty. Štandardne je BFR vybavené protitankovými zbraňami. Vybavenie BFR sa mení pri opravárenskom terminály. Ak si uložíte konfiguráciu  BFR pri opravárenskom terminály tak je možne vybrať si priamo uloženú konfiguráciu v BFR terminály.

 

BFR sú k dispozícii v troch verziách.

 

Štandardná verzia (Standard version)
V základnej verzii BFR ovláda jeden pilot. Štandardné verzie boli vyradené z aktívnej služby a nahradené bojovými verziami.
Colossus (Ternan Republic)
Peregrine (New Conglomerate)
Aphelion (Vanu Sovereignity)

 

Bojová verzia (Gunner version)
Posádku tvorí pilot a strelec. Najväčšie zo zníženou pohyblivosťou, lepším opancierovaním a silnejšími štítmi s rýchlejším dobíjaním. Strelci majú k dispozícii účinnejšie zbrane ako piloti. Nahradili štandardné verzie a prevzali aj ich označovanie.
Juggernaut (Ternan Republic)
Sentinel (New Conglomerate)
Orion (Vanu Sovereignity)

 

Letecká verzia (Flight version)
Ovláda ich jeden pilot. Najmenšie s lepšou pohyblivosťou, slabším opancierovaním a slabšími štítmi s pomalším dobíjaním. Letecký systém (Jet pack) im umožňuje prekonávanie prekážok aj krátkodobý let.
Invader (Ternan Republic)
Eagle (New Conglomerate)
Eclipse (Vanu Sovereignity)

 

 

Vybavenie (Equipment)

 

Vybavenie je k dispozícii pre v špecifickej verzii každé BFR.

 

NTU Siphon
Umožňuje odoberať NTU zo sila a uložiť ju v zásobníku. Nakumulovaná energia sa dá použiť na spustenie EMP (elektromagnetický pulz). V porovnaní s ANTom má zásobník oveľa menšiu kapacitu.

 

Armor Siphon
Umožňuje znižovať energetický štít okolitej techniky a dopĺňať vlastný.

 

Generátor štítu (Shield  generator)
Vytvára a priebežne dobíja energetický štít založený na starobylej technológii (Ancient Tech). Štít chráni proti silenejším zbraniam a je neúčinný proti ručným zbraniam. Generátor je krehké zariadenie a môže byť zničený, čo spôsobí stratu štítu pokiaľ nebude generátor opravený a opäť nenabije štít. Zničený generátor sa po čase opraví ale počas doby kým nefunguje BFR nemá k dispozícii dobíjanie štítu. Ak je štít úplne zničený, nenabíja sa okamžite, ale po čase sa aktivuje už čiastočne nabitý.

 

Jet Pack
K dispozícii len ako súčasť leteckej verzie. Umožňujúci preskakovať prekážky s kĺzavý let v malej výške. Priebežne sa dobíja, po vyčerpaní kapacity neumožňuje ďalší let pokiaľ sa opäť nenabije.

 

 

Zbrane pilotov (Pilot weapons)

 

75mm Tank Defence Cannon (Ternan Republic)
Používa podobnú muníciu ako Lightning s výrazne zvýšenou kadenciou streľby a väčšou rýchlosťou projektilov.

 

30mm Rottary Chaingun (Ternan Republic)
Zbraň vhodná proti pechote aj letectvu vyznačujúca sa veľmi vysokou kadenciou streľby a vysokou účinnosťou. Nevýhodou je vysoká spotreba munície.

 

Burster (Ternan Republic)
Protiletecká zbraň strieľajúca explozívne strely vybuchujúce v okolí cieľa.

 

Anti Tank Machinegun (New Conglomerate)
Proti pancierová zbraň. Strelivo má uránové hlavice. Obsahuje prídavný akceleračný systém, avšak z väčšou vzdialenosťou rýchlosť projektilov výrazne klesá.

 

Hammer (New Conglomerate)
Protipechotná zbraň. Muníciu tvoria trieštivé náboje z možnosťou nastavenia rozpadu na krátku alebo strednú vzdialenosť podľa módu streľby.

 

Sparrow Missile Pod (New Conglomerate)
Protiletecká zbraň. Odpaľuje rakety vo veľmi krátkom čase, čo zvyšuje účinnosť ale vyžaduje časté nabíjanie.

 

Pulsed Particle Accelerator (Vanu Sovereignity)
Asaptácia proti tankového dela ktoré poznáme z Magrideru s lepšou účinnosťou ale slabšou kadenciou streľby.

 

Continuous Laser (Vanu Sovereignity)
Extrémne presná laserová protipechotná zbraň s dosahom obmedzeným na približne 185 metrov.

 

Starfire (Vanu Sovereignity)
Navádzaná protiletecká  zbraň. Energetické projektily obsahujú plazmový obal ktorý horí ešte chvíľu po explózii.

 

&

 

Zbrane strelcov (Gunner weapons)

 

Dual 100mm Cannon (Ternan Republic)
Proti tanková zbraň, strieľa relatívne veľké projektily rýchlosťou porovnateľnou zo 105mm delom v Powleri.

 

Mortar Launcher (Ternan Republic)
Protipechotná zbraň s vysoko explozívnymi projektilmi s možnosťou strieľať jednotlivo alebo v dávkach.

 

Particle Canon (New Conglomerate)
Silná proti pancierová energetickú zbraň, ktorá na mieste dopadu zanecháva silné radiačne pole.

 

Rocket Pod (New Conglomerate)
Protipechotná zbraň schopná strieľať rakety jednotlivo alebo v salvách. Zbraň je relatívne presná s veľkým dosahom. Rakety obsahujú explozívne hlavice.

 

Immolation Cannon (Vanu Sovereignity)
Energetickú protitankovú zbraň s relatívne pomalšími projektilmi ale extrémne veľkým dosahom.

 

Plasma Mortars (Vanu Sovereignity)
Protipechotná plazmová zbraň. Plazmy určitý čas horí na mieste dopadu a spaľuje všetko v dosahu.

 

 

Poznámky

 

Poškodenie BFR sa ráta pre každý významný komponent zvlášť. Každá zbraň, generátor, pancier a munícia. Poškodené subsystémy majú znížený výkon, zničené subsystémy nie je možné použiť. Munícia môže explodovať.

 

Projektilové zbrane do 12mm, hlavne prierazné strelivo, prechádzajú štítom BFR a spôsobujú škody priamo na opancierovaní a vnútorných systémoch. Generátor je možné vyradiť niekoľkými zásahmi z odsteľovacej pušky.

 

Účinok EMP na BFR:
- spomalené servo systémy resp. slabšia pohyblivosť
- znížená kadencia zbaní
- stabilizátory zbraní majú znížený výkon resp. menšia presnosť zbraní
- funkcionalita NTU Syphonu je zablokovaná
- funkcionalita Armor Syphonu je zablokovaná
- letecký systém je dočasne vyradený
- výrazne znížená regenerácia štítu

 

autor: ante (character LeiaAnte : outfit MYTH : fraction Vanu Sovereignty : server Werner)